شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

بهترین درمان های دارویی زود انزالی در مردان

وبلاگ مجله سلامتی و پزشکی با انتشار بروزترین اخبار این حوزه قصد در ارتقا سطح سلامت عمومی جامعه دارد.

بهترین درمان های دارویی زود انزالی در مردان

۳۰۶ بازديد

زود انزالی یا انزال زودرس به‌معنی خارج‌شدن مایع منی پیش از آن که خودِ مرد یا همسرش بخواهند است. با این تعریف مشخص است که زود انزالی قضیه‌ای نسبی است. یعنی اگر توقع زن و مرد – هر دو – از زمان انزال پایین باشد، انزال مرد امری طبیعی به نظر خواهد رسید.

به‌عنوان‌مثال، فرض کنید مردی پس از 4 دقیقه از برقراری رابطه‌ی جنسی انزال را تجربه کند. در چنین شرایطی اگر هم خود او و هم همسرش توقع انزال را لااقل در 10 دقیقه بعد از برقراری رابطه‌ی جنسی داشته باشند، انزالِ مرد در دقیقه‌ی 4 به‌عنوان «زودانزالی» شناخته می‌شود، اما اگر نه مرد و نه زن هیچ توقعی نداشته باشند، انزالِ مرد در دقیقه‌ی 4 را زودانزالی نمی‌شناسند. با این حال، گفته می‌شود میانگینِ مدت‌زمان انزال در مردانِ جوان 5 دقیقه است و در مردانِ مسن‌تر، 2 دقیقه. درصورتی‌که مردی جوان در کمتر از 5 و مردی مسن‌تر در کمتر از 2 دقیقه بعد از برقراری رابطه‌ی جنسی، دچار انزال شود می‌توان وضعیت او را زود انزالی معرفی کرد.

زود انزالی معمولاً موجب بروز نارضایتیِ جنسی در شریک جنسی می‌شود و خود مرد نیز از بابت این‌که چنین وضعیتی وجود دارد دچار اضطراب، نگرانی و گاه حتی خجالت می‌شود.

درمان زودانزالی با مکمل زینک


برخی مطالعات نشان از آن دارند که روی می‌تواند به برخی از مشکلات جنسی مردان کمک کند. عنصر روی در بدن انسان به سیستم ایمنی و رشد سلولی کمک می‌کند.

همچنین وجود روی در بدن برای افزایش تولید تستوسترون نیز مفید است. کسانی که دچار کمبود روی هستند ممکن است دچار کاهش میل جنسی و همچنین زود انزالی شوند، بنابراین کسانی که دچار انزال زودرس هستند بد نیست مدت‌زمانی کوتاه از مکمل روی استفاده کنند.گفتنی است که روی از آن عناصری‌ست که نباید به‌میزانی بیشتر از میزان توصیه‌شده مصرف شوند. زیاده‌روی در مصرف روی می‌تواند به کلیه‌ها آسیب برساند.

درمان زود انزالی با منیزیم

رژیم غذایی هر انسان تأثیری مستقیم روی سلامت جسم و روان او دارد؛ بنابراین برای رفع بسیاری از مشکلات جسمی و روحی باید رژیم غذایی اصلاح و استاندارد شود. این قضیه برای انزال زودرس نیز صادق است.

یکی از مواد کاربردی برای افزایش زمان رابطه‌ی جنسی، منیزیم است. برای تأمین منیزیم بدن نیازی به مکمل آن نیست، بلکه کافی‌ست منابع منیزیم در سبد غذایی روزانه قرار داده شوند. بهترین منابع منیزیم به قرار زیر هستند:

 
  • لوبیا قرمز
  • ماست
  • سویا
  • نخود
  • دانه‌ی کنجد
  • شکلات تلخ
  • سیر نخود فرنگی

داروهای خوراکی درمان زود انزالی


هنوز هیچ داروی قطعی‌ای برای درمان زود انزالی توسط هیچ نهاد قانونی‌ای ثبت نشده‌است، با این حال می‌توان زیر نظر پزشک برخی داروها را برای به‌تأخیر انداختن ارگاسم مصرف کرد. این داروها نیز عمدتاً برای بیماری‌هایی غیر از انزال زودرس تولید شده‌اند، اما اثرات‌شان می‌تواند برای رفع انزال زودرس مفید باشد.

به‌عنوان مثال، داروهای ضد افسردگیِ SSRI یا بازجذب‌کننده‌های سروتونین از جمله سیتالوپرام، فلوکستین و پاروکستین می‌توانند در این راستا مفید باشند. اگر داروهای ضد افسردگی بازجذب‌کننده‌ی سروتونین نتوانند مفید باشند، ممکن است داروهای ضد افسردگیِ سه‌حلقه‌ای از جمله کلومیپرامین مفید باشند.

داروهای آرامش‌بخش از جمله بنزودیازپین‌ها [دیازپام، کلونازپام، لورازپام و …] نیز می‌توانند برای به‌تأخیر انداختن انزال کمک‌کننده باشند.

منبع: بهترین درمان زود انزالی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.