شنبه ۰۸ اردیبهشت ۰۳

کدام کاندوم برای شما مناسب تر است؟ راهنمای انتخاب بر اساس نیاز و سلیقه

وبلاگ مجله سلامتی و پزشکی با انتشار بروزترین اخبار این حوزه قصد در ارتقا سطح سلامت عمومی جامعه دارد.

کدام کاندوم برای شما مناسب تر است؟ راهنمای انتخاب بر اساس نیاز و سلیقه

۱۶۴ بازديد


رعایت بهداشت جنسی اولین قانونی است که قبل از شروع رابطه با شریک خود باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم. دنیای روابط و زندگی زناشویی یک قانون ساده دارد و آن هم این است که برای جلوگیری از هرگونه آسیب‌های ناخواسته، بارداری ناخواسته و دیگر بیماری‌های مقاربتی باید از روش‌های پیشگیری و بهداشتی استفاده کرد که نقش اول این بازی بر عهده کاندوم است. اما از کجا بدانیم که بهترین مارک کاندوم چیست؟ چه راه هایی برای شناخت کاندوم مرغوب چیست و بهترین کاندوم های ایرانی و خارجی در بازار کدام ها هستند؟ در ادامه با مرهم همراه باشید تا به این سوالات پاسخ بدهیم.

بهترین مارک کاندوم ایرانی و خارجی

قبل از هرچیزی بهتر است بدانید که کاندوم‌های موجود در بازار بیشترشان از برندهای ایرانی هستند. با این حال بد نیست بدانید که این کاندوم ها از بالاترین استاندارهای روز دنیا برخوردار بوده و تنوع محصولات بسیار بالایی دارند.

همینطور، برندهایی که در بازار به عنوان خارجی ممکن است به فروش برسند، باز هم از برندهای ایرانی تحت لیسانس کشورهای مختلف بوده که در زمینه تولیدات لوازم پیشگیری جنسی پیشتاز هستند. اما تعداد معدودی از برندهای معتبر به صورت وارداتی به کشور وارد می‌شوند که تعدادشان خیلی کم است.

1.کاندوم کدکس (Kodex)

کدکس یکی از معروف ترین برندهای تولید کاندوم در ایران است که معروفیت زیادی در بین خریدارد دارد. اگر به دنبال محصولات بدون حساسیت هستید، پیشنهاد ما این است که از محصولات بسیار با کیفیت کدکس با خیال راحت استفاده کنید.

2. کاندوم دورکس (Durex)

یکی دیگر از مرغوب ترین کاندوم های خارجی در ایران از برند دورکس می‌باشد. بهتر است بدانید که محصولات این برند به صورت تخصصی بر روی زود انزالی تمرکز داشته و علاوه بر کاندوم، محصولات روان کننده نیز تولید می‌کند.

3. کاندوم کاپوت (Kapoot)

کاپوت یکی دیگر از محصولات شناخته شده در بازار ایران است که نیاز به معرفی ندارد. تنوع محصولات برند کاپوت بسیار زیاد است و این برند تمام محصولات خود را با بالاترین کیفیت و بهترین جنس لاتکس تولید کرده و بازار ارائه می‌دهد.

4. کاندوم تروجان (trojan)

یکی از معروف ترین برندهای کاندوم در جهان تروجان است که تولید کشور آمریکا بوده و دارای خط تولید گسترده‌ای با مدل‌های کاندوم با متریال مختلف و روان‌کننده‌های گوناگون است که همگی محصولات این برند به بهترین نحوه نسبت به تعهد خود برای محافظت نهایی و افزایش حس جنسی عمل می‌کنند.

5. کاندوم SKYN

یکی از بهترین کاندوم های برای افرادی که به جنس لاتکس حساسیت دارند. کاندوم‌های تولید شده این برند استرالیایی از جنس پلی ایزوپرن هستند و کاملا مانع از ایجاد هرگونه حساسیت در نواحی اندام های تناسلی می‌شوند. تمام کاندوم های SKYN از مواد فوق العاده نرم و طبیعی ساخته شده و نهایت راحتی را ارائه می دهند.

6. کاندوم اوکاموتو (okamoto)

اوکاموتو یکی از برترین تولید کنندگان کاندوم در جهان است که محصولات خود را با متریال‌های لاتکس، پلی اورتان و هیدرو پلی اولرتان تولید می‌کند. این برند ژاپنی همچنین برخی از نازک‌ترین کاندوم‌های موجود در بازار را تولید می‌کند. اوکاموتو نوآوری را با استاندارد منحصر به فرد ژاپنی ترکیب کرده و برای ایجاد احساس شیرین لذت جنسی بدون به خطر انداختن ایمنی پیشگام هستند.

7. کاندوم (lelo Hex)

این کاندوم محصولی از کشور سوئد است که با ساختار شش ضلعی انقلابی خود تمام موانع جلوگیری از لذت رابطه حنسی را کنار زده و نهایت استحکام و نازکی را فراهم می‌کند. استفاده از کاندوم‌های برند lelo Hex با افزایش لذت بدون ترس همراه است و انعطاف پذیری و انتقال گرمای مناسب را نیز تضمین می‌کند.

فواید استفاده از کاندوم برای سلامتی

شاید همه می‌دانیم که رعایت سلامت جنسی قبل و بعد از رابطه جنسی چقدر مهم است، به همین دلیل است که باید نسبت به مزایای برخورداری از روش‌های پیشگیرانه آگاهی کامل داشته باشید. در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از کاندوم عبارت اند از:

  1. پیشگیری از عفونت‌های مقاربتی (STI)

پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که قبل از شروع رابطه باید به آن توجه ویژه داشته باشید. بهتر است بدانید که کاندوم به عنوان اولین خط دفاعی در برابر این عفونت‌ها عمل می‌کند که باعث می‌شود بتوانید بدون نگرانی از رباطه خود نهایت لذت را ببرید.

  1. ایدز و HIV: ضرورت استفاده از کاندوم

از آنجایی که ایدز یکی از خطرناک‌ترین بیماری‌هایی است که به عنوان خطرناک‌ترین دشمن در برقراری ارتباط‌های جنسی، گریبان گیر برخی افراد می‌شود، موارد تاکید بر استفاده از کاندوم ابعاد جدیدی از اهمیت پیدا کرده است.

زیرا این کاندوم است که به عنوان یک سپر محافظ بسیار قدرت‌مند می‌تواند مانع از انتقال هر نوع بیماری در حین رابطه شود و از این طریق می‌توانید بدون نگرانی از هر نوع بیماری ناخواسته، با خیال راحت پیشگیری کنید.

  1. پیشگیری از بارداری

یکی دیگر از اصلی‌ترین دلایل استفاده از کاندوم، پیشگیری از بارداری و مخصوصا بارداری‌های ناخواسته است و به همین دلیل است که کاندوم‌ها به دلیل عملکرد دوگانه‌شان مورد ستایش قرار می‌گیرند.

این ستایش به دلیل داشتن توانایی جلوگیری از بارداری ناخواسته با حفظ درجه قابل توجهی از لذت جنسی در هنگام رابطه است، با این حال این اتفاق در صورت استفاده مداوم و صحیح از کاندوم به دست می‌آید.

مزایا کاندوم نسبت به سایر روش‌های پیشگیری از بارداری

کاندوم ماهیت غیر تهاجمی دارد و به خاطر عدم عوارض جانبی هورمونی، باعث شده تا به بهترین نحو سایر اقدامات کنترل بارداری را تحت الشعاع قرار ‌دهد و همچنین با ساختار بدن و پوست بدن نیز، هماهنگ است.

افزایش لذت جنسی و رفاه عاطفی

قبل از هرچیزی، اگر فکر می‌کنید که کاندوم مانع از برخورداری از لذت جنسی می‌شود، کاملا در اشتباه هستید. این افسانه که کاندوم‌ها احساسات لذت بخش را کاهش می‌دهند به طور موثری رد شده است.

همانطور که در بالا نیز گفته شد، با پیشرفت تکنولوژِی و علم، امروزه کاندوم با بهترین مواد اولیه و فرمول‌های پیچیده تولید می‌شوند و این نوآوری در طراحی کاندوم، با افزایش تجربه لذت دوطرفه همراه است.

احساس امنیت که با استفاده از کاندوم ترویج می‌شود

یکی دیگر از مزایای کاندوم این است که این وسیله پیشگیری، بیش از این که فقط یک مانع فیزیکی باشد، احساس امنیت عاطفی را القا می‌کند و درها را به روی احترام متقابل بین شرکای جنسی باز می‌کند.

نحوه استفاده صحیح از کاندوم

آموزش در مورد استفاده صحیح از کاندوم بسیار مهم است. از بررسی تاریخ انقضا تا برخورداری از یک سری مزایای مهم که هر نوع کاندوم به نوعی متفاوت آن را ارائه می‌دهد و هر مرحله در این موقعیت بسیار مهم است.

یک اشتباه ساده در نسبت به کاندوم وجود دارد، مانند نگهداری نادرست یا استفاده مجدد از آن که بهتر است بدانید اصلا درست نیست و کاندوم وسیله‌ای کاملا یکبار مصرف است و پس از استفاده دیگر کارایی لازم را ندارد.

نتیجه گیری

همانطور که در این مطلب از مرهم گفته شد، هنگام انتخاب بهترین مارک کاندوم برای استفاده شخصی، عوامل کلیدی مانند جنس (لاتکس یا غیرلاتکس)، بافت، اندازه و ضخامت را در نظر بگیرید، زیرا هر کدام می‌توانند بر امنیت و لذت بردن از لحظات صمیمی شما تأثیر بگذارند. یافتن برندی که با نیازهای خاص شما مطابقت داشته باشد و در عین حال بالاترین استاندارد حفاظت را ارائه دهد، ضروری است. با وجود برندهایی ایرانی و خارجی با کیفیت و وجود در بازار ایران می‌توانید با خیال راحت خرید کرده و نهایت لذت و حداکثر ایمنی در روابط خود را تضمین کنید. ، بازار مجموعه‌ای از انتخاب‌ها را برای اطمینان از ایمن، رضایت‌بخش و مطمئن بودن هر تجربه صمیمی ارائه می‌دهد.

سوالات متداول

 

آیا استفاده از کاندوم لذت جنسی را کم نمی‌کند؟

خیر. در واقع، استفاده از کاندوم در هنگام رابطه، می‌تواند ارتباط بین طرفین را با ایجاد آرامش ذهنی گسترش داده و به جای کاهش دادن کسب لذت جنسی، لحظه را تقویت کند.

آیا می توانم از روان کننده با کاندوم استفاده کنم؟

بهتر است بدانید که روان کننده‌های مبتنی بر روغن می‌توانند جنس لاتکس را تخریب کرده و منجر به پارگی احتمالی شوند. در این صورت به جای آن، استفاده از روان کننده‌های مبتنی بر آب یا سیلیکون توصیه می‌شود.

آیا کاندوم در برابر تمام بیماری‌های مقاربتی محافظت می‌کند؟

کاندوم در برابر اکثر بیماری‌های مقاربتی بسیار موثر است، اگرچه برخی از عفونت‌های منتقل شده از طریق تماس پوست به پوست نیاز به اقدامات محافظتی بیشتری دارند.

چگونه کاندوم مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب کاندوم مناسب با توجه به ترجیحات و شرایط خود، بهتر است به مواد ساخت، اندازه و ضخامت و در کل هر نیاز خاص مانند حساسیت به لاتکس و دیگر مواد توجه داشته باشید.
منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.