شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

فواید سس تاباسکو

وبلاگ مجله سلامتی و پزشکی با انتشار بروزترین اخبار این حوزه قصد در ارتقا سطح سلامت عمومی جامعه دارد.

فواید سس تاباسکو

۴۴۰ بازديد
تاباسکو، یکی از شناخته شده ترین ترکیبات سس تند است. این سس از فلفل، سرکه و نمک ساخته شده و طعم قوی و تند آن می تواند طیف گسترده ای از غذها را تندتر کند. در حالی که از نظر ویتامین ها و مواد معدنی، چیزی زیادی فراهم نمی کند اما تاباسکو و بسیاری از سس های فلفلی دیگر، چند مزیت سلامتی دیگر ارائه می دهند.

 

ارزش غذایی تاباسکو

قاشق چایخوری سس تاباسکوی اصل حاوی 0 کالری و 0 گرم چربی است. علی رغم کمبود مواد مغذی ضروری آن، این چاشنی صفر کالری همچنان می تواند جایگاه ارزشمندی در برنامه غذا خوردن سالم شما داشته باشد. با گرفتن جای سایر چاشنی های پرکالری تر مانند خامه ترش یا شیره گوشت، تاباسکو در یک حجم کم، طعمی قوی ارائه می دهد و هر وعده غذایی را بدون بالا بردن سایز دور کمر شما جذاب تر می کند.
یک ایراد بالقوه تاباسکو آن است که 1 قاشق چایخوری از آن حاوی حدود 35 میلی گرم سدیم است که حدود 2 درصد از میزان روزانه توصیه شده توسط انجمن قلب آمریکا می باشد. سایر چاشنی ها مانند جالانپوی سبز یا چاشنی فلفل سیر حاوی حدود 150 میلی گرم یا 10 درصد از میزان توصیه شده روزانه شما می باشند. در حالی که ممکن است مقادیر کم از تاباسکو مشکل ساز نباشد اما افرادی که مراقب مصرف سدیم شان هستند، باید حواس شان به میزان مصرف تاباسکو باشد.

مزایای سلامتی

کپسایسین، ماده شیمیایی که مسئول دادن طعم تند فلفل های قرمز به آنهاست؛ می تواند فراتر از تبدیل کردن سالسا به یک سس قدرتمند و تند مفید باشد. کرم ها یا پمادهای حاوی کپسایسین هنگامی که به طور موضعی مورد استفاده قرار گیرند، می توانند در تسکین درد ناشی از بسیاری از شرایط مختلف از جمله درد عصب، آرتریت، فیبرومیالژی و درد کمر مفید باشند. آن با مهار ماده P -یک ماده شیمیایی که سیگنال های درد را به مغز منتقل می کند- و در نتیجه ایجاد یک پاسخ ضدالتهابی قوی عمل می کند.
کپسایسین همچنین دارای خواص ضدباکتری قدرتمند است که می تواند به مبارزه و پیشگیری از عفونت های سینوسی مزمن کمک کند. حرارت ناشی از سس تند، ترشحات را تحریک می کند که به زدودن مخاط بینی شما و از بین بردن احتقان کمک می نماید.
برخی مطالعات نشان داده اند که کپسایسین می تواند به سرکوب اشتهای شما کمک کند و در نتیجه به کاهش وزن یاری برساند. با توجه به مطالعه سال 2009 از تغذیه بالینی، محققان دریافتند هنگامی که افراد سالم ترکیبی از کپسایسین و چای سبز مصرف کردند، احساس گرسنگی کمتری کرده و کالری های کمتری مصرف نمودند.
علاوه بر این مطالعه دیگری که در مجله تغذیه اروپا منتشر شد، دریافت که ممکن است این چاشنی تند به کاهش گرلین -هورمونی که در ترویج گرسنگی دخیل است- کمک کند.
به طور کلی، مطالعات اولیه نشان داده اند که سس تند به جز تندی و حرارتش، خواص دیگری نیز دارد و با چربی و کالری ناچیز آن، تاباسکو یک جایگزین خوشمزه و سالم تر فراهم می کند که بدون افزایش مقدار کل مصرف تان، عطر و طعم غذا را افزایش خواهد داد.
منبع: تاباسکو
 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.