سه شنبه ۲۸ فروردین ۰۳

پیشگیری از عفونت با کرن بری

وبلاگ مجله سلامتی و پزشکی با انتشار بروزترین اخبار این حوزه قصد در ارتقا سطح سلامت عمومی جامعه دارد.

پیشگیری از عفونت با کرن بری

۳۸۷ بازديد


خاصیت های کرن بری

کرن بری چه خواصی دارد؟

کرن بری به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید از کرن بری به عنوان سس، نوشیدنی و خشک شده استفاده کنید؛ کرن بری برای دسر و انواع غذاها استفاده می شود.

کرن بری یک میوه بومی آمریکای شمالی می باشد که در کشورهای آمریکا و کانادا رشد می کند و بسیار پرخاصیت نیز می باشد.

این میوه دارای آنتی اکسیدان و مواد مغذی زیادی می باشد؛ کرن بری به دلیل خاصیتی که دارد برای سلامتی بسیار مفید می باشد. مواد مغذی موجود در این میوه باعث کاهش ریسک عفونت ادراری می شود. انواع سرطان را کاهش می دهد و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. همچنین این میوه باعث کاهش فشار خون می شود.

اگر می خواهید در مورد خواص این میوه بیشتر بدانید به شما توصیه می کنیم با ما همراه باشید.

عفونت‌ های مجاری ادراری

کرن بری به دلیل خواصی که در خود دارد باعث پیشگیری از عفونت های مجاری ادراری می شود. کسانی که عفونت های مکرر را تجربه می کنند می توانند از آنتی اکسیدان موجود در این میوه که پروآنتوسیانیدین می باشد استفاده کنند؛ این میوه باعث می شود تا باکتری های چسبیده به دیواره های مجاری ادراری از بین برود. به همین دلیل است که کرن بری از عفونت پیشگیری می کند.

 

 

بیماری های قلبی عروقی

تحقیقات نشان می دهد که پلی فن موجود در کرن بری باعث کاهش بیماری های قلبی عروقی می شود؛ کرن بری با جلوگیری از ایجاد پلاکت و کاهش فشار خون باعث می شود تا بیماری های قلبی عروقی کاهش پیدا کند.

 

 

سرطان

تحقیقات انجام شده نشان می دهد که کرن بری باعث جلوگیری از سرعت بخشیدن به سلول های سرطانی می شود و تاثیر مثبتی بر روی بدن بیماران سرطانی دارد. این میوه برای جلوگیری از سرطان کبد، سرطان سینه، سرطان تخمدان و کلون موثر است.

 

 

بیماری های دندان

کرن بری به خاطر خواصی که دارد باعث درمان بیماری های دندان می شود. پروآنتوسیانیدین موجود در کرن بری باعث می شود تا سلامت دهان و دندان شما تضمین شود. کرن بری باعث جلوگیری از رخنه ی باکتری ها می شود؛ شما می توانید بیماری های لثه ی خود را با مصرف کرن بری کاهش دهید.

 

 

ویتامین C

ویتامین سی موجود در این میوه باعث می شود تا رادیکال های آزاد موجود در بدن حذف شود، چرا که ویتامین سی موجود در این میوه دارای آنتی اکسیدان بسیار قوی می باشد که باعث بهبود دریافت آهن در بدن می شود و این امر به ساخت کلاژن و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. اگر می خواهید زخم ها را درمان کنید کرن بری میل کنید.

 

 

فیبر

شما با مصرف فیبر در طول روز می توانید خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش دهید؛ فیبر باعث پیشگیری از بیماری های مختلف قلبی کرونری، سکته مغزی و فشار خون می شود. همچنین فیبر باعث جلوگیری از بیماری دیابت و بیماری های گوارشی می شود. فیبر باعث کنترل کلسترول بالا شده و حساسیت بدن به انسولین را بهبود می بخشد. همچنین برای کاهش وزن می توانید از فیبر کمک بگیرید.

 

 

ویتامین E

ویتامین ای یک آنتی اکسیدان محلول در چربی می باشد که با سیستم ایمنی بدن در ارتباط می باشد. شما می توانید به راحتی با مصرف این میوه ویتامین ای زیادی وارد بدن خود کنید که باعث جلوگیری از بیماری های مختلف نظیر بیماری های قلبی، سرطان، آب مروارید و آرتروز می شود.

 

 

ویتامین K

کرن بری دارای ویتامین کا می باشد؛ همچنین در این میوه منگنز و فیتو کمیکال به مقدار زیاد وجود دارد؛ مواد شیمیایی موجود در این گیاه باعث حفاظت بدن از رادیکال های آزاد می شود. این میوه دارای خاصیت ضد التهابی و ضد سرطانی می باشد.

 

 

خطرات استفاده از کرن بری

کسانی که از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنند بهتر است از این میوه به مقدار زیاد استفاده نکنند چرا که باعث ایجاد تداخل می شود. کرن بری باعث افزایش ویژگی های ضدانعقاد خون می شود و ممکن است این امر به خونریزی منجر شود.

محصولات تهیه شده از این میوه باعث دفع زیاد اگزالات از بدن می شود. این امر باعث تشکیل سنگ کلیه در افراد می شود. کسانی که مشکلات سنگ کلیه دارند بهتر است از مصرف زیاد این میوه خودداری کنند.

منبع: کرن بری

 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.